روايات كاملةرواية غمرتني عشقكل الروايات

رواية غمرتني عشق الحلقة 16

الحلقه ١٦
رواية غمرتني عشق الحلقة 16

💕لا إله إلا الله العظيم الحليم، لا إله إلا الله رب العرش الكريم، لا إله إلا الله رب السماوات والأرض ورب العرش العظيم.💕
بسم الله نبدأ

سحر قعدت وبتشرب العصير وخالد بيراقبها بخبث،، وبيعد الفلوس اللي معاه

سحر خلصت جزء من العصير، قام خالد وقف وقال بخبث: اتفضلي ياسحر، دي يوميتك انهارده وبكره، هاتي لوالدتك العلاج، وخليها تدعيلي

سحر الرؤية مشوشه عندها: ها،،، اه صح اليوميه، ماشي، انا هاخدها اهو، وبتمد اديها بعشوائيه ومش عارفه توصل للفلوس

خالد بيبصلها ومتابع حركتها: ايه ياسحر مالك، انتي حاسه بحاجه

سحر: لا، لا، مفيش، انا زي الفل، بس مش عارفه كده، انا دايخه ليه، هات بس انت الفلوس وانا هبقي زي الفل
وقامت وقفت، وكانت لسه هتقع خالد لحقها

خالد بيبتسم بخبث: سحر، انتي شكلك تعبانه، تعالي ريحي عندي شويه وبعدين ابقى اوصلك

سحر زقت اديه: لا، اريح ايه ياخالد بيه، انا زي الفل، بس انا…..، بص انا هاخد الفلوس وامشي، وبعدين ابقى……

تاهت سحر تماما، ونامت على الكنبه، وفي اللحظه دي خالد شالها وطلع بيها على اوضته

سعاد واقفه ومراقبه اللي بيحصل، وصعبان عليها سحر، لكن مفيش في اديها حاجه خالص، لأنها للأسف، مهدده بالفضيحه، زيها زي سحر بالظبط

خالد طلع الاوضه وحط سحر على السرير، وقلعها حجابها، وقلعها بلوزتها وكانت لابسه تحتها بدي حمالات رفيعه.
وقلع هو قميصه ونام جنبها، وصورها في أوضاع مش محترمه،
وبعدها دخل الحمام غسل وشه، ونزل، قعد في الريسيبشن

سحر صحيت من نومها، وبصت حواليها بعدم تركيز، وفجأه فتحت عنيها على الآخر بصدمه، لما لقت نفسها مش في اوضتها
سحر قامت بسرعه من على السرير، وبتلف في الاوضه يمين وشمال، وفجأه شافت نفسها في المرايه

حطت اديها تداري جسمها، ومش مصدقه نفسها من الصدمه،
سحر بعياط هستيري: يانهار اسود،، يانهار اسود، (وافتكرت خالد) الله يخربيت يا خالد الكلب.، الله يخربيتك وبعياط وهيستيريا اكتر
حسبي الله ونعم الوكيل فيك،، حسبي الله ونعم الوكيل فيك، ربنا ينتقم منك يا شيخ، ربنا ياخدك يا رب، اعمل ايه انا دلوقتي، أوري وشي لامي ازاي، هواجه اهل البلد ازاي، يانهار اسود، دي امي تروح فيها، لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم، يااارب، خل

صفحتنا علي فيس بوك

تحميل تطبيق لافلي Lovely

قصه سرداب الموت (كامله)

رواية الشادر الفصل الثامن

يك معايا، يااارب استرها معايا يارب
وقامت ولبست هدومها وحجابها ونزلت لخالد

خالد قاعد في الريسيبشن بياكل فاكهه ويتفرج على التلفزيون، وممدد رجله على الكنبه

سحر نازله ووشها بيطلع نار : جريت على خالد ومسكته من هدومه وقالت بصوت عالي،،،،،،، انت ايه انت عملته بالظبط، ايه اللي انت هببته ده،، حرام عليك يا أخي، انت معندكش قلب

خالد اتعدل ونزل ايدها واتكلم ببرود: مالك ياسحوره بس، ده انتي اللي طلعتي لئيمه،، بقه تيجي البيت وتستغلي الموقف، وتغريني، مش عيب عليكي تبقى مفهمه البلد كلها ان أخلاقك عاليه، وانتي ولا مؤاخذه،…..

سحر بصدمه ونرفزه: أخرس يا حيوان، انا أشرف منك ومن عشره زيك، وانت عارف كويس مين اللي لامؤاخذه، للأسف انت مينفعش يتقال عليك راجل

خالد وقف وضربها بالقلم وهي اتصدمت ودموعها نزلت :اخرسي يا زباله،،، انتي نسيتي نفسك ولا ايه يابت انتي، نسيتي انتي بتكلمي مين، بصي بقه يا سحر عشان نبقى على نور، انا عايز منك طلب، وانا واثق انك هتنفذيه، والا انتي عارفه انا ممكن اعمل ايه

سحر حاطه ايدها على وشها ومش مصدقه اللي بيحصل وحاسه انها بتحلم، وقعدت على الكنبه، وحطت راسها بين اديها، وبتعيط بهستيريا

خالد بنرفزه: بقولك ايه يابت انتي، انتي هتصدعيني ولا ايه، انا هطلب منك طلب، وهتنفذيه وتغوري من وشي،

سحر وقفت : اتفضل قول وخلصني، انا عايزه اخلص منك ومن قرفك

خالد: اممممممم ماشي هعديها بس عشان انا محتاجك، وانتي كمان محتجاني،، وكمل بخبث،،، بصي ياسحوره (وحط ايده على وشها وهيا زقت ايده بقوه)، انا عايز أسألك سؤال وتجاوبي عليه، واعملي حسابك، انك لو فكرتي تتكلمي، أو تحكي حاجه، أو ترفضي تجاوبي، هتلاقي الفيديو نازل على صفحة البلد، وهخلي الشباب كلها تفرح وتتبسط ببنت بلدهم، وهيبقي عليكي شغل عالي قوي، هههه

سحر وقفت وقلبها دق بخوف من المجهول اللي مستنيها وكملت بغيظ: أخرس ياحيوان . انا بجد مش طايقه ابص في وشك، انجز بقه وخلصني، خليني اغور من هنا

خالد: انا عايز اعرف منك……

——————– بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 16

في فيلا العزيزي
صحيت عشق من نومها، ودخلت الحمام، واتوضت وبدأت تصلي

هدى نزلت وبتدور على عشق، ملقتهاش في المطبخ، دخلت الاوضه لقيتها بتصلي، وسجده وبتعيط، نفخت بضيق وسابتها وخرجت واتصلت على زينب عشان تبلغها انهم قطعوا الاجازه ووصلوا، وزينب قالت إنها هتيجي انهارده مسافة السكه بس

عشق خلصت وخرجت،
و حاسه بخنقه من كل حاجه : صباح الخير يا ست هدي

هدى بضيق: خير، وهيجي منين الخير طول ما انتي هنا

عشق ادايقت من كلامها، : استغفر الله العظيم، خير ياست هدى، مش كفايه حازم بيه، وَلا حضرتك هتكملي كمان

هدى قربت منها واتكلمت بنرفزه:انتي هتستهبلي يابت انتي، انتي محسساني انك بريئه، ودور البراءه ده ميمشيش معايا خالص، اوعي تكوني فاكره انك زي مضحكتي على قاسم ابني. هتضحكي عليا انا كمان، لا أنسى، انا صحيالك قوي وعارفه الاعيبك دي كويس،

عشق بكسره واحساس بالظلم: الله يسامحك ياست هانم، بس انا ملعبتش على قاسم ولا حاجه وربنا عالم بكل شيئ

هدى بنرفزه وصوت عالي: اسمه قاسم بيه، انتي فاهمه ولا لا، واوعى تنسى نفسك، انتي مجرد، خد…….

قاسم نازل من على السلم وسمع الحوار : وبصوت عالي،،، اسمي قاسم بس، ووصل (وبص لهدي وشه في وشها) قاسم بس، اظن انا قولتلك كده مليون مره ياعشق،
ولف وشه لعشق: اوعي اسمعك في يوم تقولي بيه، دي تاني، قاسم وبس،

هدى بصدمه : قااااسم، فوق بقه، حرام عليك انا تعبت، ومبقتش حمل كده

قاسم ببرود :أفوق!!!! هفوق ايه اكتر من كده، انا فايق جدا يا هدى هانم، انتو اللي مش عايزين تصدقوا بس

هدى بدموع: لا يا قاسم، انت مش في وعيك، انت لو في وعيك مكنتش عملت كده ابدا، ولا حطتنا في الموقف ده

قاسم؛: آآآآآآه، قولي كده بقه، حطتنا ، يعني كل خوفك علي شكلك انتي وحازم بيه، لكن سعادتي متفرقش،اممممم بصي بقه ياهدي هانم،، ومشي ناحيتها،،، انا عند كلامي، وعمري مهتنازل عن عشق مهما كان التمن، اظن فهماني

هدى بدموع : قاسم، انت ازاي تكلمني كده، انا امك، امك اللي بتخاف عليك وتحبك، امك اللي كل اللي يهمها سعادتك، بس مش مع عشق، لأنها مجرد نزوه، نزوه وتروح لحالها بس بعد فوات الأوان يا قاسم، فووق قبل ماتندم، فوق ياقاسم

قاسم بعدم تصديق: هههههه مصلحتي، مصلحتي ايه اللي بتخافو عليها، انتو كل اللي يهمكو هو البرستيج وبس، مركزكوا وسمعتكو ا وبس، لكن انا طز، سعادتي وحياتي طز،. وبصوت عالي،،، مش ده الي يهمك يا هدى هانم يا سيدة المجتمع

هدى بغياط: انا كده ياقاسم، هي دي فكرتك عني، هو ده اعتقادك عن امك ياقاسم، من امتى وانت شايفني كده، من امتى وانا كده في نظرك ياقاسم

قاسم بوجع: ياااااه، من زمان يا أمي بس انا اللي مكنتش بتكلم، لاني كنت شايف ان كلكو واحد، زيك زي فريده زي رنا زي جيجي، زي غيركو كتير،،، ، انا محستش بالحياه الا جنب عشق (وبص لعشق في عنيها)، محستش بالسعاده الا وانا معاها، مضحكتش من قلبي، الا في وجودها، ليه عايزه تحرميني من كل ده، عشان ايه، عشان هيا. خدا…..

حازم نازل من فوق:وبعدين معاكو بقه، انا مش نهيت الموضوع ده خلاص، ولا هنفضل نتكلم فيه كتير، الموضوع اتحسم خلاص، ولحد كده وكفايه كلام فيه،. (وبص للسفره) وبعدين فين الفطار، ولا ناوين تمشوني من غير ما افطر

هدى بدموع: زينب لسه مجتش واتصلت بيها وقالتلي هتيجي انهارده ان شاء الله

حازم بص لعشق: معلش ياعشق، ممكن تحضري الفطار انهارده على ما زينب تيجي

قاسم بغيظ وصوت عالي: عشق، ادخلي غيري هدومك حالا احنا هنفطر بره انهارده

حازم وقف بغيظ وبيصك على اسنانه: معلش ياقاسم، انهارده بس ، على ما زينب تيجي

قاسم بعند: ممكن ماما او رنا يحضروه لكن عشق لا، (وبص لعشق) اوعي اشوفك داخله المطبخ ده تاني ياعشق، واتفضلي يلا غيري هدومك وانا هستناكي في العربيه

عشق بخوف وقلق: لا بلاش العربيه خليك هنا،، وبصت على هدى وحازم

قاسم بصلهم وفهم عشق: حاضر يا عشق، انا هستناكي هنا، بس عايز اقولك حاجه،،، وقري منها…. اوعي تخافي طول ما انا معاكي، انا مش عايز ابص في عنيكي والاقي دموع، دموعك دي بتوجع قلبي ياعشق، صدقيني ياعشق، انتي أغلى عندي من نفسي

عشق بتبصله وتايهه في عنيه، وحاسه ان نفسها تترمي في حضنه ومتسيبوش لو هتموت،
قاسم كمل: عشق،

عشق بتوهان؛ هااا

قاسم : انا بحبك ياعشق، بحبك قوي،

عشق ابتسمت بدموع وقاسم قرب منها ومسح دموعها بايده، وفاقو على صوت عياط هدى
وحازم قام زعق: لااااا كده كتير بجد،، جرا ايه يا استاذ، انت مش حاسس اننا قاعدين ولا ايه، طب اعمل احترام لينا، وبعدين فطار ايه اللي بره وانت عندك شغل كتير في الشركه

قاسم ببرود:اعتبرني لسه في السخنه ياحازم بيه، ولا عشان الموضوع مش على هواك هتعقده، بص يا حازم بيه، انا مش جاي الشركه الا بعد استلام الشحنه، او بمعنى أصح، بعد جوازي من عشق، ايه عريس ومن حقي اتدلع،

حازم كتم غيظه وخبط باديه علي السفره، وهدى هتموت وحاسه ان ابنها هيموتها بعناده، ورنا مراقباهم من فوق، وحزينه على حبها، وعلى موقف حسام منها وتخليه عنها

قاسم بص لعشق: يلا ياعشق ادخلي غيري وتعالي، وفعلا دخلت غيرت هدومها، وخرجت مع قاسم وركبوا العربيه واتحركوا بيها

—————- بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 16
في بيت سحر

قامت والدة سحر من نومها، وبصت في الساعه ولقت ان سحر اتاخرت، وقلقت جدا عليها
قامت بتعب ودخلت الحمام اتوضت وخرجت عشان تصلي

قعدت على السرير ترتاح شويه، وبدأت تصلي وبعد ما خلصت، خرجت قدام البيت تشوف وتسأل اي حد على سحر

عزه (زميلة سحر) :صباح الخير يا خالتي،، عامله ايه،

ام سحر: صباح النور يابنتي، نحمد ربنا على كل حال الا قوليلي يابت يا عزه، مشوفتيش سحر بنتي، أصلها اتاخرت، كانت كل مره بتيجي تفطرني وتمشي

عزه: لا والله ياخالتي ، مشوفتهاش، يمكن عندها شغل كتير، ولا يمكن تكون راحت لخالتي فاديه تطمن عليها ولا حاجه

ام سحر: يمكن يابنتي يمكن، ربنا يستر طريقكو ا ويخفظكوا من كل شر يارب

عزه: يارب يا خالتي، مش محتاجه مني حاجه قبل مامشي

ام سحر: لا يابنتي، تسلمي، ربنا معاكي، وأبقى سلميلي على والدتك يابت ياعزه

عزه :الله يسلمك ياخالتي تسلمي، سلامو عليكو

دخلت ام سحر بتستغفر وتدعي ربنا يسترها مع سحر واللي زيها، ودخلت تسخن ليها رغيف عيش، تفطر بيه
فتحت البوتوجاز وحاولت تولع لكن مش لاقيه الكبريت، دورت كتير مالقتش حاجه، زهقت وخرجت، راحت اوضتها تنام،

———
في فيلا خالد

خالد: بصي ياسحوره، انا عايز اعرف منك عشق بتشتغل فين بالظبط، العنوان بالتفصيل، وطول ما انتي صادقه معايا، طول ما انا هدلعك، لكن هتقلي بأصلك، انتي عارفه انا هعمل ايه

سحر بصدمه: عشق،، ووطت على ايد خالد تبوسها،، ابوس ايدك عشق لا، عشق لا يا خالد بيه، انت عايز منها ايه، ارحمها، كفايه اللي عملته فيا، سايق عليك النبي يابيه بلاش عشق

خالد زقها بعيد: بقولك ايه، بلاش الحركات دي عليا، اقسم بالله يا سحر لو مقولتي، لابيت البلد كلها انهارده بتتفرج عليكي، وافرح كل شبابها. وصدقيني. هتطلعي بمصلحه حلوه قوي من الموضوع وهتدعيلي، واول واحد هبعتله حبيب القلب، طارق، ولا مفكراني نايم على وداني،

سحر بكسره : طارق، حرام عليك، هتروح من ربنا فين،

خالد: بقولك ايه، بلاش دور الواعظ ده لانه مش لايق عليكي، هتقولي ولا لا

سحر بعياط وكسره: والله انا معرفش عنوان، انا كل اللي اعرفه انها عند ناس أكابر قوي، لكن مين معرفش، بس هتلاقي عم سيد هو اللي عارف، تقدر تسأله

خالد: عبيطه انتي، عايزانى اسأل سيد، لا يا حبيبتي، انا بسألك انتي، وهعمل اني مصدقك، وهديكي فرصه يومين اتنين، وتكوني جايبه العنوان، غير كده، قولي على شرفك وسمعتك يا رحمن يا رحيم

سحر بكسره ودموع: روح ياشيخ، ربنا ينتقم منك، حسبي الله ونعم الوكيل فيك، حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا خالد يا رافعي

خالد وهي ماشيه؛؛؛ استنى خدى بقية فلوسك يمكن تدعيلي بدل ما تدعي عليا

سحر بصتله بغيظ: اتفو عليك، راجل واطي؛ وسابته ومشيت

خالد مسح وشه، وقال: معلش، بكره تجيلك هي وصاحبتها راكعين، وساعتها انت اللي هتذلهم،وعدل نفسه وقعد وكمل اكل فاكهه

————— بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 16

جيجي اتصلت على رنا

رنا بخنقه: الو ايوه يا جيجي، ازيك

جيجي : الحمد لله يار نا، اخبارك ايه، واخبار قاسم ايه

رنا بنفاذ صبر وضيقه: جيجي انا معرفش حاجه عن أي حد، انا دلوقتي في الجامعه، هو انتي لسه مرجعتيش من السخنه

جيجي :لا بابي قال اننا هنقضي اجازتنا عادي، لأن نفسيتي تعبانه قوي يا رنا، بس انتي فعلا متعرفنيش حاجه عن قاسم

رنا: جيجي،، صدقيني انا مشفتوش من امبارح، وسكتت فجأه

جيجي: رنا، رنا،، الو، رنا

رنا بصدمه: ايوه ايوه معاكي،

جيجي: رحتي فين يابنتي، انتي مش معايا ولا ايه

رنا :بصي يا جيجي انا هقفل معاكي دلوقتي واكلمك بعدين، يلا سلام
وقفلت في وشها و ده دايق جيجي جدا

جيجي؛ ماشي يابنت العزيزي، لما اشوف اخرتها معاكي انتي واخوكي

رنا ماشيه وداخله الجامعه واتفاجئت بوجود حسام

حسام بضحكه صافيه سحرت قلب رنا: صباح الخير على احلي عيون في الكون كله

رنا بصتله ومثلت الخنقه، بس من جواها قلبها فرحان

حسام بيلف حوالين رنا: ليك حق ياعم تتقل علينا، مهو جمالك عدي الحدود كلها

رنا بصتله تاني ووقفت : حضرتك بتكلمني انا، ولا يمكن تكون تقصد واحده تانيه أخلاقها كويسه

حسام بخنقه من نفسه لكن كمل : لا اقصدك انتي ياقمر، هو في زيك في الدنيا،

رنا مشيت وسابته وهو. مسكها من دراعها ووقف قدامها

حسام: متقفي بقه تعبتيني، عايز اقولك كلمتين وامشي

رنا بتمثيل :اتفضل بسرعه عشان عندي محاضرات

حسام عدل جاكيته، ووطي مسح جزمته، وظبط نفسه،
رنا ضحكت غصب عنها، هو انت بتعمل ايه، انت رايح تتجوز،

حسام تاه في ضحكتها وقف وقرب من وشها،: ياااااه، وحشاني ضحكتك قوي يا رنا

رنا قلبها دق بسرعه واعصابها اتوترت على الآخر، وقالت: ها، احم، ماشي يا حسام، هما دول الكلمتين ولا ايه

حسام قرب منها وهي بعدت لورا : ايه،،، بتبعدي ليه يارنا ، انا بقرب على فكره يعني لازم انتي كمان تقربي،

رنا بتوتر ولخبطه : ح،،حسا،،، حسام انت، انت عايز ايه بالظبط، انا مبقاش فيا أعصاب

حسام قرب تاني ومسكها من دراعها وقربها منه : وحشتيني يا رنا، (وبص في عينها جامد) كل حاجه فيكي وحشتني، ملامحك، ضحكتك، كسوفك، توترك، كل حاجه يارنا

رنا اعصابها انهارت من قربه وحاسه ان رجلها مش شايلاها وبصوت مبحوح :حسام انا متأخره وعايزه ادخل

حسام : انتي فعلا هتدخلي، بس هتدخلي قلبي وبيتي وحياتي يا رنا، انا اكتشفت اني من غيرك مش عايش، رنا انا بحبك بجد
رواية غمرتني عشق الحلقة 16
رنا كانت هتقع، وحسام مسكها

حسام بضحك: رنا،، ده انتي طلعتي هفأ قوي، اجمدي يابت ولما اقولك بحبك تردي تقولي وانا بعشقك ياسي حسام،ههههه

رنا ضحكت وقالت: حسام انا مش قادره اتلم على اعصابي بجد

حسام : ههههههه خلاص تعالي العربيه اقعدي ونتكلم شويه وبعدين انزلي جامعتك، ده انا كنت فاكر اني بحب أسد، طلعتي قطه وسيامي كمان
رنا ضحكت وهو ضحك على ضحكتها

ومد ايده ليها وهي حطت اديها في اديه وركبت معاه العربيه

حسام قعد: ها ياستي تحبي تروحي حته معينه، ولا نروح على مزاجي انا

رنا: لا يا حسام، انا عايزه افضل في العربيه، واي كلام عايز تقوله قوله هنا

حسام: حاضر ياستي انا تحت امرك، (وبص في عنيها كتير)، وسكت

رنا بكسوف: احم، هو انت مش هتتكلم ولا ايه

حسام فاق: اه، اه صح، ايه ياواد يا حسام، هتفضحنا ولا ايه، هي جميله اه بس امسك أعصابك عيب كده

رنا ضحكت بصوتها كله وبصتله لقته مركز معاها قوي، اتكسفت وسكتت

حسام: يخربيت جمالك ياشيخه، هحبك ايه اكتر من كده، رنا، انا بجد اسف، اسف على كل كلمه قولتهالك، اسف على كل جرح جرحتهولك، اسف اني معرفتش احبك صح، انا بحبك يارنا، بحبك قوي

رنا بتسمع وقلبها بيرقص من الفرحه، ومش عارفه، تصالحه على طول، ولا تعذبه زي معذبها،
رنا لا إرادي ردت وقالت؛ وانا بعشقك يا حسام،

حسام بخبث: ايه،؟ . قولتي ايه،؟ ، اصلي مسمعتش

رنا بكسوف: قلت انا عايزه انزل، وبتفتح الباب

حسام مسكها : ايه يا حلوه، هو دخول العربيه زي خروجها ولا ايه، هههههه، لا أنسى، مش هتنزلي غير لما تقولي قولتي ايه

رنا بترجي: حسام عشان خاطري، انا معرفش انا قولتها ازاي، عقلي بيقولي طلعي عينه يابت زي ما طلع عينك، وقلبي طنشه ونطق في ثانيه

حسام ضحك جامد: ايه، بقه عقلك بيقولك كده، طب لما اشوفه. وانا هطلعه من دماغك فعلا

رنا ضحكت: انا طلعته خلاص ياحسام، اي حاجه تحاول تبعدني عنك انا هخرجها بره حياتي، انا مكنتش عايشه يا حسام، انا بجد مش شايفه غيرك في الدنيا، انا بعشقك بعشقك بجد ياحسام

حسام بصلها كتير وقرب منها جامد، وكان هيتهور، لكن لحق نفسه بسرعه لما افتكر قاسم وهو بيقوله ياريت متعملش حاجه تدايقني

حسام بجديه: بصي يارنا، انا عارف اني غلطت فيكي كتير، بس لكل فعل رد فعل، وتصرفي ده كان بناءا على تصرفك انتي من الاول، فأنا عايز منك انك تبطلي السلبيه اللي كنتي فيها، وتحركاتك كلها اكون عارفها، رنا انا وعدت قاسم اني اكلمه ومعملش حاجه تدايقه، وبصراحه انا مش هعرف اكلمه دلوقتي، اظن انتي عارفه الظروف اللي بيمر بيها، فهستني شويه وافاتحه في الموضوع، بس عشان خاطري يا رنا، اي تحرك ليكي لازم اكون عارفه

رنا بفرحه: حاضر ياحسام،، بس صحيح، هو ابيه قاسم عارف حاجه

حسام : لا قاسم معرفش بالظبط، بس طبعا حاسس، قاسم ذكي جدا ، بس ثقته فيا كبيره، وانا معنديش استعداد اهزها ابدا، قاسم اخويا قبل ما يكون صاحبي يارنا،

رنا باعجاب: ليه حق ابيه قاسم يحبك قوي،

حسام عدل ياقة القميص؛ طبعا يابت هو انا اي حد ولا ايه، ده انا حسام المغازي،

وضحكوا الاتنين، ونزلت رنا من العربيه، وهما نفسهم يكملوا قعده، لكن حبهم لقاسم واحترامهم ليه منعهم من انهم يعملوا اي حاجه يدايقوه بيها، واكتفوا انهم اتصالحوا وبس

——————— بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 16
عند قاسم

قاسم راكب وكل شويه يبص لعشق اللي مشالتش عنيها من عليه ونفسها تشبع عنيها منه لأنها عارفه انه خلاص مبقتش هتشوفه تاني

قاسم وقف وركن العربيه ولف لعشق : ها ياستي، مالك، من ساعة مخرجنا وانتي متكلمتيش ولا شيلتي عينك من عليا،، ايه عاجبك ولا ايه. وابتسم ليها

عشق بدموع: طبعا عاجبني من اول يوم شوفتك فيه،، وقلبها بيدق بسرعه جدا

قاسم بابتسامه سحرت قلب عشق: ياااه، ده انا مسيطر بقه، وقرب منها: وانا كمان ياعشق، من اول لحظه دخلتي عليا فيها وانتي خطفتي قلبي، شقلبتي حياتي كلها، عشق، انتي غمرتيني عشق بجد

عشق ابتسمت: غمرتك، ياااه، ده تعبير دقيق قوي يا قاسم، وليه معنى كبير قوي

قاسم ضحك: ايوه فعلا، هو انتي عارفه معناه

عشق بدلع: طبعا، انت مستقل بيا ولا ايه، غمرتني بمعني ملأتني، صح ولا غلط

قاسم :صح ياقلب قاسم ( عشق صوت نفسها على، وحطت اديها على قلبها وغمضت عنيها)
قاسم: هههههه، مالك ياعشق، عملتي كده ليه

عشق بهمس : بحبك قوي ياقاسم

قاسم بفرحه كبيره : ايه، انتي قولتي ايه

عشق بتفكر انها مش هتشوفه، وعايزه تعيش على ذكرى أجمل لحظات عاشتها معاه،، قالت: قاسم،، انا بجد بحبك، انت اللي غمرتني عشق ياقاسم،

قاسم بصلها وشاور على اديها (فيما معناه انه بيستأذنها يمسك اديها)

عشق رجعت اديها ورا، وهو ضحك : خلاص ولا تزعلي، عمري ما اقدر اعمل حاجه تدايقك، كفايه اني هعيش على ذكرى حضنك ياعشق، هصبر نفسي وكلها يومين وتبقى ملكي انا وبس، وساعتها مش هرحمك،، ههههه

عشق غمضت عنيها بوجع،، يومين، انا مش عارفه هعمل ايه بعدهم

قاسم باستغراب: هتعملي ايه بعدهم ازاي ياعشق. تقصدي ايه بكده

عشق: فاقت من تفكيرها؛،،، لا مفيش ياقاسم، انا بس قصدي، اني حاسه اني ممكن اموت من كتر الفرحه

قاسم مقدرش يمسك نفسه، ومسك اديها في اللحظه دي، وقال: بعد الشر ياعشق، بلاش السيره دي، وانا اسف اني مسكت اديكي، بس مش قادر، انا بحبك بجد، وبجد اسف للمره التانيه

عشق بلهفه : متتأسفش يا قاسم،،وشدت اديها منه واتعدلت في قعدتها وحبت تخرج من التوتر،، بص ياسيدي،، انا عايزه اتفق معاك على اتفاق عشان نبدأ حياتنا على نور (قالتها وقلبها بيتقطع لكن بتحاول تبان طبيعيه)

قاسم انتبه ليها: قولي يا حبيبتي، وانا تحت امرك يا عشقي،

عشق ابتسمت بحب : عشقك، ههههه، حلوه قوي ياقاسم

قاسم بهمس:، عشقي وقلبي، وروحي وعمري كله. (وضحك جامد قوي لدرجه ان عشق اتخضت)

عشق ب استغراب وحيره: مالك يا قاسم، بتضحك على ايه

قاسم: اصلي مستغرب نفسي قوي يا عشق، انا لأول مره في حياتي اتكلم بقلبي،،، ، فعلا.،، قلبي هو اللي بيتكلم مش انا، جيجي كانت دايما تقولي سمعني كلام حب، وانا اقولها مبعرفش، انا مبعرفش احب، هههههههه، يااااه عمري ما تخيلت نفسي اتكلم كده

عشق بضيق: وانت مدايق انك قولتلي انا وهي لأ

قاسم بضحك: والله انتي مجنونه، على فكره ياعشق مش انا اللي بتكلم، قلبي هو اللي بيتكلم، لأنه حاسس كل كلمه، وعايش فيها، عشق، انتي وصلتيني لحاله انا بجد مش فاهمها، انا في حالة ما بعد العشق، هاتي مسمى ليها وقوليهالي

عشق بتفكر وبتهرش في راسها : امممممم ممكن يكون الهيام، هههههه

قاسم بيهز راسه بالرفض : تؤ تؤ، اللي بعده

عشق ضربته في كتفه : هجيبلك ايه تاني بعد كده، وقف لحد هنا، على منجيب مُسمى لاحساسنا

قاسم قرب وشه منها : مش بأيدي يا عشق أوقف قلبي، هو ماشي في طريق حبك ومش راضي يوقف.، واتمنى انه ميوقفش العمر كله

عشق بحب واحساس عالي: بحبك. بحبك قوي ياقاسم،

قاسم بصلها وابتسم، وعنيهم اتعلقت ببعض، والصمت كان هو المسيطر على الموقف

قاسم فاق:ها يا عشق، تحبي نطلع على اسكندريه

عشق: بصدمه،،،، ايه!!!!! اسكندريه

——————– بقلم شيمو الخطيب رواية غمرتني عشق الحلقة 16

سحر رجعت بيتها وهي حزينه ومكسوره، فتحت وداخله، شمت ريحة غاز شديده، كحت كتير ومقدرتش تتنفس، ودخلت جري على والدتها، واتفاجئت ب……..

دمتم سالمين

بقلم شيمو الخطيب

رواية غمرتني عشق الحلقة 16

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى